សេចក្តីជូនដំណឹង
សេវាប្រឹក្សាយោបល់ផ្នែកជំនាញកសិកម្ម នៃអង្គការ NASTO សូមប្រកាសផ្អាកមួយរយៈពេលវែង ដោយគ្មានការកំណត់ អាស្រ័យហេតុនេះសូមសិក្ខាកាម និងមិត្តអ្នកអានទាំងអស់មេត្តាជ្រាបជាដំណឹង, សូមអរគុណ

Friday, January 11, 2013

តើគួរតែបង្កើនសមត្ថភាពសិស្សតាមរយៈទ្រឹស្តី ឬការអនុវត្ត?

បង្រៀន​មនុស្ស​ឲ្យ​ចេះ​ចាប់​ត្រី​ប្រសើរ​ជាង​ឲ្យ​ត្រី​ស៊ី» នេះ​គឺជា​ផ្នត់​គំនិត​ដ៏​ល្អ​ផូរផង់​មួយ ហើយ​វា​ត្រូវ​បាន​អនុវត្ត​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ​របស់​កម្ពុជា​ផង​ដែរ​ព្រោះ​ ការ​បង្រៀន​បែប​នេះ​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​សិស្ស​មាន​សមត្ថភាព​អាច​រក​ត្រី​ដោយ​ខ្លួន ​ឯង​ជា​ជាង​ការ​ពឹង​អាស្រ័យ​លើ​គ្រូ​បង្រៀន​។ ប៉ុន្តែ​តើ​វា​អាច​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ដែរ​ឬទេ​ប្រសិន​បើ​លោក​គ្រូ អ្នក​គ្រូ​មួយ​ចំនួន​នៅ​តែ​អនុវត្ដ​វិធី​សាស្ដ្រ​បង្រៀន​តែ​ទ្រឹស្ដី​?
លោក ហ៊ុក ស៊ីថា ជា​និស្សិត​កម្ពុជា​ដែល​បាន​និង​កំពុង​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ ថា៖ «​នៅ​ពេល​ដែល​ខ្ញុំ​រៀន​នៅ​ថ្នាក់​បឋម​និង​វិទ្យាល័យ​ភាគ​ច្រើន​ខ្ញុំ​រៀន​ ថា​តាម​គ្រូ​បើ​គ្រូ​ប្រាប់​ឲ្យ​ធ្វើ​អី​គឺ​ខ្ញុំ​ធ្វើ​តាម​គាត់​ដែល​ផ្ទុយ​ ស្រឡះ​ពី​ទម្រង់​អប់រំ​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន»។
លោក បាន​បន្ត​ទៀត​ថា នៅ​ពេល​ដែល​លោក​ទទួល​បាន​អាហារូប​ករណ៍​នៅ​ប្រទេស​ជប៉ុន លោក​បាន​ឃើញ​នូវ​ភាព​ខុស​ប្លែក​មួយ​យ៉ាង​ខ្លាំង​ចំពោះ​ការ​អប់រំ​ដែល​នៅ​ទី​ នោះ​គេ​ឲ្យ​សិស្ស​និស្សិត​ជា​អ្នក​ធ្វើ​ជា​ម្ចាស់​នៃ​កម្មវិធី​សិក្សា​ ផ្ទាល់។ គ្មាន​អ្នក​ណា​ប្រាប់​ថា​សិស្ស​គួរ​តែ​ធ្វើ​បែប​ណា​នោះ​ទេ ហើយ​គ្រូ​គ្រាន់​តែ​ប្រាប់​ថា​គាត់​ចង់​បាន​បែប​នោះ តើ​សិស្ស​គួរ​ត្រូវ​ធ្វើ​ដូច​ម្ដេច?
តាម​ពិត​ទៅ​អ្វី​ដែល​លោក​ស៊ីថា​ បាន​លើក​ឡើង​ស្តី​ពី​ការ​អប់រំ​នៅ​ប្រទេស​ដែល​លោក​បាន​ទទួល​អាហា​រូបករណ៍​ គឺជា​វិធី​សាស្ត្រ​អប់រំ​ផ្តោត​ទៅ​លើ​សិស្ស​ជា​ចម្បង​ឬ​គេ​ហៅ​ថា​សិស្ស​មជ្ឈ ​មណ្ឌល ដែល​ការ​អប់រំ​នោះ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឲ្យ​សិស្ស​និស្សិត​ឲ្យ​ចេះ​ត្រិះ​រិះ​ ពិចារណា ច្នៃ​ប្រឌិត និង​ចេះ​ជជែក​វែក​ញែក​លើ​ទិដ្ឋភាព​ឬ​បញ្ហា​ជាក់​ស្តែង​នៅ​ក្នុង​សង្គម។
លោក ពូ សុវចនា ជា​សាស្ត្រាចារ្យ​ផ្នែក​ក្រម​សីលធម៌​នៅ​សាកល​វិទ្យាល័យ​បញ្ញា​សាស្ត្រ​ កម្ពុជា​បាន​ពន្យល់​ថា៖ «នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា ជា​ទូទៅ​សិស្ស-និស្សិត​ភាគ​ច្រើន​តែង​តែ​នៅ​រង់​ចាំ​គ្រូ​ប្រាប់​ឲ្យ​ធ្វើ​ ឲ្យ​សិក្សា​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​គ្រូ​បង្រៀន​ខ្លះ​នៅ​តែ​មាន​ទំនោរ​ចម្លង​កម្មវិធី​សិក្សា​ពី​ប្រទេស​ដទៃ ​និង​ឲ្យ​សិស្ស​រៀន​ទៅ​តាម​អ្វី​ដែល​បាន​ចង​ក្រង​នៅ​ក្នុង​សៀវភៅ​សិក្សា​នៅ​ តាម​សាលា​ដោយ​ពុំ​បាន​បញ្ចូល​ឲ្យ​ពួក​គេ​មាន​រៀន​ត្រិះរិះ​ពិចារណា​នោះ​ឡើយ​ »។
លោក​សាស្ត្រា​ចារ្យ​បាន​បន្ត​ថា​ការ​អប់រំ​តាម​ប្រព័ន្ធ​សិស្ស​ មជ្ឈ​មណ្ឌល​គឺជា​គំនិត​មួយ​យ៉ាង​ល្អ​ដែល​អាច​ឲ្យ​សិស្ស-និស្សិត​រៀន​តាម​រយៈ ​បទ​ពិសោធ និង​ការ​បង្កើត​នូវ​ទិដ្ឋភាព​ជាក់​ស្តែង។ ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត​ពួក​គេ​ថែម​ទាំង​ទទួល​បាន​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឲ្យ​ចេះ​ស្វែង​ រក​ការ​ពិត​តាម​រយៈ​ការ​សួរ​រក​មូល​ហេតុ​ជា​ជាង​សួរ​ថា​គួរ​តែ​ធ្វើ​យ៉ាង​ ម៉េច។
ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​ការ​លើក​ឡើង​របស់​មជ្ឈ​ដ្ឋាន​មួយ​ចំនួន​ស្តី​ពី ​ការ​អប់រំ​ដែល​ពឹង​ផ្អែក​ទាំង​ស្រុង​ទៅ​លើ​ការ​បង្រៀន​របស់​គ្រូ​លោក ប៉ុក ច័ន្ទដារិទ្ធ ជា​សមាជិក​អចិន្រៃ្ដយ៍​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ភិបាល​នៃ​ក្រុម​ប្រឹក្សា​យុវជន​ វិទ្យាល័យ​ឥន្ទ្រទេវី បាន​បញ្ជាក់​ថា លោក​ទទួល​ស្គាល់​ថា មាន​គ្រូ​បង្រៀន​មួយ​ចំនួន​តូច​បង្រៀន​សិស្ស​តាម​តែ​អ្វី​ដែល​បាន​ចារ​ក្នុង ​សៀវភៅ ឬ​ក៏​ហៅ​ឲ្យ​សិស្ស​កត់​មេរៀន​តាម​តែ​ក្តារ​ខៀន​ឬ​ក្នុង​សៀវភៅ​ប៉ុណ្ណោះ។
លោក បាន​លើក​ឡើង​ថា ការ​ពិត​ទៅ​ពួក​គាត់​គួរ​តែ​បង្រៀន​តាម​ការ​អប់រំ​សិស្ស​មជ្ឈ​មណ្ឌល ដោយ​បំផុស​សកម្មភាព​សិក្សា​របស់​សិស្ស​ឲ្យ​បាន​ច្រើន​ហើយ​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​ ការ​សួរ​សំណួរ និង​ពិភាក្សា​ជា​ក្រុម​នៅ​ក្នុង​ថ្នាក់​ជា​ជាង​ការ​ពន្យល់ ឬ​ហៅ​ឲ្យ​សិស្ស​កត់​តាម​សៀវភៅ។
ចំណែក​ឯ​លោក តែ ឡាយ ជា​ប្រធាន​បណ្តុះ​បណ្តាល​គ្រូ​បង្រៀន​ភាសា​នៅ​វិទ្យាស្ថាន​អភិវឌ្ឍន៍​អប់រំ បាន​លើក​ឡើង​ពី​លទ្ធផល​នៃ​ការ​ស្រាវ​ជ្រាវ​របស់​ស្ថាប័ន​លោក​ថា ថ្វី​ដ្បិត​តែ​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា​ចាប់​ផ្តើម​បំផុស​ឲ្យ​មាន​ការ​បង្រៀន​តាម​ប្រព័ន្ធ​សិស្ស​មជ្ឈ​ មណ្ឌល​ក៏​ពិត​មែន ប៉ុន្តែ​លោក​សង្កេត​ឃើញ​ថា​ការ​អនុវត្ត​របស់​គ្រូ​បង្រៀន​នៅ​មាន​កម្រិត​ ទាំង​ចំណេះ​ដឹង រយៈ​ពេល​បង្រៀន ធនធាន​មនុស្ស សម្ភារ និង​ឆន្ទៈ​បង្រៀន​ជា​ដើម​។
ក្រៅ​ពី​ការ​បង្រៀន​និង​អនុវត្ត​តាម​ កម្មវិធី​សិក្សា លោក សុវចនា បាន​គូស​បញ្ជាក់​ថា ក្នុង​នាម​ជា​គ្រូ​បង្រៀន យើង​អាច​បង្រៀន​ពន្យល់​បន្ថែម​ក្រៅ​ពី​មុខ​វិជ្ជា​កំណត់​ហើយ​យើង​ក៏​អាច​ ក្តោប​បន្ថែម​ឲ្យ​កាន់​តែ​ស៊ី​ជម្រៅ​នូវ​ការ​ត្រិះរិះ​ពិចារណា។ ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត​យើង​គួរ​តែ​បង្រៀន​ឲ្យ​ពួកគេ​ជឿ​ជាក់​លើ​សមត្ថភាព និង​មាន​ជំនឿ​លើ​ខ្លួន​ឯង​ព្រម​ទាំង​ខិតខំ​ប្រឹង​ប្រែង និង​ចង់​ចេះ​ចង់​ដឹង។
យ៉ាង​ណា​មិញ វា​មិន​មែន​មាន​ន័យ​ថា​ឲ្យ​តែ​មាន​ការ​អនុវត្ត គឺជា​រឿង​ល្អ​នោះ​ទេ។ ការ​បង្រៀន​របស់​គ្រូ​បច្ចុប្បន្ន​បាន​ជំរុញ​ឲ្យ​សិស្ស​ទទួល​បាន​នូវ​ ព័ត៌មាន វិធីសាស្រ្ត​ផ្នត់​គំនិត​និង​ទ្រឹស្តី​។​ជាក់​ស្តែង​មាន​និស្សិត​ខ្មែរ​រាប់ ​សិប​នាក់​ជាប់​អាហារូបករណ៍​ទៅ​សិក្សា​នៅ​បរទេស​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ​ហើយ​ សិស្ស​ខ្មែរ​ក៏​មាន​សមត្ថភាព​អាច​ប្រកួត​ប្រជែង​ជាមួយ​នឹង​សិស្ស​បរទេស​ផង​ ដែរ៕​
 
ប្រភព ៖ ភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍

No comments:

Post a Comment